Wednesday, January 21, 2009

Should I or should I not

continue with my master....

Reason why we think I should do it now.
1) I don't have a commitment yet. No husband, no kids, no house. In which I'm quite sure I won't be thinking of pursuing with my master when I have all those.
2) Boon and Sam is thinking of doing it now. Which means, I have friends to do it together
3) The company will sponsor us. Which means it's completely F.R.E.E and I don't have to use my own money


Reason why I hesitate of doing it now.
1) It's been 3 years and 8 months since I left university.
2) Am I mentally and physically ready for this?
3) They are thinking of doing it at UM and class will be in the evening. Traffic? Tired?
4) Have to cut down all of the berdating activity (ini alasan yang tak berapa nak wajar)
5) Can I be as persistent as I was during my degree(what if saya tak boleh complete in 2 years)
6) Lazy!!!

Updated:
7) Pressure study menggunakan duit orang lebih hebat dari pressure menggunakan duit sendiri. Arghhh!!!

Hurm if I really going to do it now. I will pursue with MBA. Why not with something technical? An advice from experience people.. MBA is more useful to your career as compared to the technical... Which is good, as I'm not interested in the technical field either.

on something over unrelated topic:
My company is going to move to Bangsar in May. CRAP!!! Puchong ke Bangsar giler ker? Traffic adalah sangat menerujakan diri saya untuk pergi kerja setiap hari. So perlukah saya
1) Move to somewhere nearer?
2) Find a new job which bring me to this question "macam mana nak sambung master kalau tukar keja???"
3) Tukar office hour, maybe from 10 to 7?

Hahahaha.

5 comments:

**mEaSa** said...

sambung2! sy sokong :)

Unknown said...

saya rasa awak sambung je master, pastu tukar time keje awak jadi 5 pagi sampai 2 ptg.. ape kata? hahahahaha...

Ila Natrah said...

sambung la sayang..rugi giller..ade plak org nk sponsor..kalo ade pitis sy pun nk sambung..azriana, org kate MBA sgt senang nk dpt..knape x nk further studies dlm software testing..kn field awk skang..

Anonymous said...

tumpang tanya, jumpa blog awak thru google. saye nak tanya dentist kat kajang yang awak pegi tu kat mana? nama apa klinic nye? harap dapat jawab. sori mencelah kat sini

Little Things said...

measa: terima kasih kerana mengundi saya

azahcomelke?: 5 pagi?? wut? kot ye pon biarlah lepas semayang subuh:P

ila: hurm sambung ek? hurm naper erk saya tak nak sambung master in software? Saya rasa saya dah sikit tua untuk semua itu kot.

Ari tu masuk UM, huhu terbayang2 macam mana agaknya kalo saya jadi student di situ yer?

Anonymous: Klinik Pergigian AIDA, 03-87397214. Silalah berkunjung di situ.