Wednesday, January 14, 2009

Kajang

Dulu, bila orang cakap nak pergi Kajang, mesti saya cakap.. Kajang, jauhnya!!

Itu dulu..sekarang hampir setiap minggu saya pergi Kajang.

Dentist saya dekat Kajang.

Dentist yang bernama Dr. Aida tu sangat bersopan santun. Dulu saya takutkan dentist. Sekarang macam seronok pula berjumpa doctor gigi

Saya buat glasses pon dekat Kajang.

Bila saya claim optical and dental benefit dekat company, sumer orang terkejut. Kenapa jauh sangat?

Dan jawapan saya?

Tak jauh la. 45 min jer.

Saya juga suka makan satay Kajang

Dan makan dekat Malee Kajang

Dan juga makan burger dekat burger hotdot dekat Kajang (Abang tu tersalah eja hotdog jottapi sekarang abang burger tu macam tak nak berniaga je)

Cuma kalau nak suruh saya pergi Kajang dari plaza Sentral ni lepas balik kerja.

Saya masih akan berfikir 10 kali. Jauh tau!!!

Jauh sebenarnya Kajang tu

Sangat Jauh

Lebih dari 30km dari puchong dan tak tau berapa jauhnya dari plaza sentral ni.

Traffic jam lagi.

Terima kasih sebab ada orang dari Kajang selalu amik saya balik dari kerja dan dulu masa kerja di Penang, dia juga selalu melawat saya di sana dan angkut tv saya yang berat dari tingkat 9 ke dalam kereta bila saya nak berpindah semula ke Puchong.



Dan bila orang tanya ada apa dengan Kajang

Saya dengan tersipu2 malu akan berkata…

Ada Azlan…..


8 comments:

Unknown said...

owh... kita masih ingat lagi time kita bawa korang gi kajang sebab kene bayar bil kat sana sebab lambat bayar bil letrik... adakah korang ingat lagi?

Anonymous said...

sapekah azlan? azlan sapekah?

Anonymous said...

ouch..sungguh taching sy membaca entri kali ini.smbil membayangkan muke azlan tersenyum bangga.haha..
azlan jgn marah eh :P

Little Things said...

azah:yer ingaat!! skang ni bila lalu dekat situ..teringat nostalgia lama membayar duit api...

salah kiter ke masa tu haa?

Anonymous: azlan tu anak pakcik latif yang suka tido...

measa: hikhikhik.. kadang2 saya memang begitu...

me3n said...

Kajang belah mana? dekat tak dgn bangunan MPKJ atau Restoran Hj Samuri. Ku pong selalu pi situ gak ehehe.

Anonymous said...

owh measa... ko ingat tak ko blanjer mkn sate kajang ari tu masa balik dr umah fatin? ooppss... riana... sila mintak measa blanjer :))

Little Things said...

ad3ck: ooo berdating di kajang erk... hurm azlan dekat dengan tesco.. tp selalu gak jalan2 area sate haji samuri tu

azah: oooo makan sate lupakan saya..

notakaki untuk measa: bila nak banje saya pula?

Anonymous said...

tumpang tanya dentist awak tu klinik apa? saya nak cari dentist baik yang tak akan bunuh saya. saya takutkan golongan itu. harap dpt membantu. terimakasih.