Monday, January 19, 2009

He answered my prayer

Remember, I was praying hard that there would be an exception after I had the so called prawn buffet at Jogoya last week? He answered my prayer… 9 pm at the very same day; I'm down with food poisoning. I could not stop vomiting beserta dengan diarrhea. At 12 that nite, saya rasa sangat lemah like I'm going to die at anytime soon, my brother in law sent me to the clinic and doctor masukkan 1 botol air sebab saya sangat dehydrated. Masa tu saya nangis. Dah lama saya tak rasa sakit macam tu.

It's the worse food poisoning ever.

Walaupon saya ada MC, tapi saya masih pergi kerja sebab saya ada review petang tu. Tengah hari tu saya start demam pulak. Lepas review, saya nak balik, sangat terharu dengan budak2 ni. Diorang offer to drive me and my car back to my home and lepas tu diorang nak balik naik teksi. Sebab diorang tengok condition saya and tak rasa selamat untuk biarkan saya balik rumah sorang2. Tapi saya ada Azlan. Jadi tak perlu saya susah kan diorang.

Sekarang, saya tak ada nafsu nak makan udang and if you ask me to go to Jogoya again. I will definitely say NOOOOO!!! Saya ada phobia yang saya namakan JOGPHOBIA (definasi: takutkan JOGOYA, bukan takutkan jogging yer). Sangat takut!! Seriously!! Walaupon korang cakap nak belanja saya. Saya tak akan pergi sebab saya tak nak suffer for a few days hanya untuk kenikmatan selama beberapa jam. Dan bukan saya sorang je yang kena food poisoning, theres about 10 others, the unlucky ones. So it's not me, it's the food!!

Notakaki: maafkan saya jika entry ini kucar kacir, saya seperti lupa bagaimana menulis blog. Saya baru baik dari food poisoning dan demam :P. Tetapi saya gembira sebab tak ada apa2 extreme berlaku dengan muka sebab semuanya sudah dikeluarkan dengan jayanya sebelum udang2 tersebut sempat diproses oleh perut.


7 comments:

Anonymous said...

cir-bir...oh yeahh.. :p

Little Things said...

hantu raya yang boleh menjelma jadi udang: suka dia memperbadut2kan saya yer

Anonymous said...

haaa... tu la penangannya... patut awak ikut cakap saya, makan limau sampai cirit birit :)) tapi tak... awak mkn jogoya... mmg la dapat super cirit birit :)) kalau ikut cakap kita awak dapat mild je :))

jojo said...

bengong kamu ajah..hahahhaha

Little Things said...

azah: masalahnya masa awak distribute limau2 tu awak tak distributkan kat saya sekali. camner saya nak makan.. dok kong he kong he.. mild pon saya tak nak.. letih lah g toilet

jojo: dia memang sawan sikit kadang2, sawan banyak makan limau tu. ke sawan lepas pakai baju apek cino tu

Anonymous said...

hahah..syukur.alhamdulillah

Little Things said...

measa: tak tau aper perasaan sebenar. Terseksa untuk food poisoning tu tp bersyukur gak. At least muka tak teruk.