Friday, August 7, 2009

Trouble is a friend of mine

Semalam saya rajin.. balik rumah.. mandi, terus amik journal dan baca. Bersemangat nak siapkan assignment yang kena hantar next week.

Tetiba, ada orang ketuk pintu bilik. Bila saya bukak

Mama: Habislah, papa langgar kereta adik (dengan suara kelam kabut dia)
Me: Huh, teruk ker?
Mama. Ntah, adik pergi tengok tu
(Berlari turun bawah, dan melihat kereta sendiri)

It wasn't really bad. but still it needs at least 300RM to fix the dent and repaint..

Papa cakap dia tak nampak kereta saya dan terlanggar masa dia reverse. Partly is my fault, saper soh parking kereta kat situ. But.. how i wish my dad could be more berhati2 before reverse kereta.

This morning, masa tengah breakfast, papa cakap.
Adik, nanti papa repair balik kereta tu. And i was like... tak payah lah... nanti adik repair sendiri. Muka papa adalah sangat rasa bersalah masa dia cakap macam tu. (Macam sedih la pulak)

This is the 2nd time, First time masa saya baru2 beli kereta, papa pakai dan lepas tu terlanggar divider. and dia cakap. Nanti dia repair. and i let him.. Sebab masa tu saya baru start kerja. gaji pon baru 2.2 ribu jer.

Skang ni, saya dah keja 4 tahun dah.. tak kan lah duit repair kereta yang tak sampai 10% dari salary saya nak mintak kat ayah saya yang dah tak kerja lagi kan..

Huhuh.. x pasal2 saya kena buang duit begitu sahaja. Boleh beli 2 pasang kasut dekat charles and keith tau.

Morale of the story: jangan parking kereta merata2 dan jangan biarkan ayah anda langgar kereta anda. Susah nak kira nanti :P

2 comments:

measa said...

2.2 je?? its a lot!!!!!! :)

Little Things said...

i mean.. kalo nak repair kereta saya sendiri..
mmg la tak cukup kan