Saturday, December 19, 2009

i want to stay healthy

sebelum ni, everytime bila ada orang cakap.. eh, kurusnya, kenapa kurus sangat, ya allah, kurusnya. i dont really take it seriously. But when people starts to like macam stop for a while and really talk to me on how skinny i am. you know when people talk to u with that kind of look.. macam konon2 saya ada masalah anorexia.

i started to feel like they are being rude. rasa macam tak ada beza kalo lah saya ni gemuk dan orang cakap.. ya allah gemuknya engkau! ko makan aper?

haa.. sama. itulah apa yang saya rasa sekarang. that i started to look into the mirror and keep on asking my siblings.. am i too skinny?
okie. i am slightly under the normal category, if you want to talk about BMI. i repeat, slightly.

masalahnya bukan saya tak nak gemuk. saya tak berdiet. dan saya tak control food intake. i eat what i want to eat. naturally, saya memang a small eater. but depending on the food. especially if its mcdonald.. i can eat more than a set of mc value meal.

but the problem is saya ke toilet like maximum 3 times a day. and minimum 1 time. 3 times kalau saya makan melampau sangat.. sehingga terlebih dari norma2 manusia makan. so that explains.. ke mana semua makanan2 tu pergi.. so it seems like no matter how much i eat. it will definitely ended up in toilet.

but recently, i've tried to eat junk foods. oh boy, it really works. within a month. i manage to gain 2 kg-ies. but the problem is the proportion of where the fat goes is not proportionate and seriously. I dont feel healthy. Not at all.

rasa malas. rasa macam akan dapat penyakit macam2 sebelum sempat menimang cucu yang ke 15. dan rasa takut setiap kali menelan makanan2 yang tak healthy itu.

ahh..tapi lepas dah mula makan junk food. memang susah nak berhenti. tapi saya mmg patut berhenti.

because i rather stay skinny but healthy rather than normal and unhealthy.

btw, i really hate it when people said this... why do you want a model figure, when you are not a model??

daaaa... macam lah.. saya pergi bentuk2 kan kaki saya supaya panjang dan kurus.. macam lah saya muntah kan balik semua makanan yang saya makan...

nope i never do that and will never do that.

No comments: